Lehed

kolmapäev, 2. oktoober 2013

40/~300

No tervist! Üle 40 päeva olen juba kohal olnud ja tunnen, et võiks vahepeal mõtted kirja panna.

Ma ei saa öelda, et oleksin praegu täiesti rahul oma vahetusaastaga. Siin maal olles on omad plussid ja miinused ja kahjuks ma kipun arvama, et miinuseid on rohkem. Ma ei mäleta, millest ma oma eelmistes postitustes rääkinud olen, aga suuremad plussid on pere ja sport. Perega on mul tõesti vedanud, väga toredad inimesed on, klapime väga hästi ja üldse kohati oleme väga sarnased, aga samas on ka päris palju erinevuseid. Lisaks nad veidikene pingutavad ka, et mulle ikka see aasta meeldiks.
Spordi pluss on, et mängijaid on igal pool vähe ja siis saan võistkondadesse sisse. Suuremates koolides saad iga aastaaega valida mitme erineva spordiala vahel, meil aga valikut kahjuks ei ole. Igatahes, arvan, et ameerika jalgpalli ma kuskil suuremas koolis mängida ei saaks, sest ma ju tegelikult ei oska eriti mängida ja minu arust on USA-s vahetusõpilane suhteliselt mõttetu olla, kui sa mingit sporti ei tee, vastasel juhul on selle raha eest otstarbekam USA-sse turismireisile tulla. Jalgpall täitsa meeldib ja kaugema nurga kutid on võistkonnas ka täiesti omaks mind võtnud. Varsti hakkab koss ja siis hakkan täiega lammutama.

Ma arvan, et need olidki ainukesed plussid, mis ma siit enda jaoks praegu leidnud olen. Suurim miinus on ikkagi kool. Võib-olla tundun teile, et jonnin ilma põhjuseta, aga kirjeldaksin teile oma koolipäeva. Kool hakkab 8.15, esimesed kaks tundi on klassiga koos. Klassis on meid 9, kolm kutti, kuus tüdrukut. Sorry, aga nad kõik on tõesti kõige imelikumad tüdrukud, kes minuga kunagi ühes tunnis koos on olnud. Kolmandas tunnis on meid kolm, neljas on jõusaal ja seal on meid umbes 6-7. Enamikud on seal mingid 9ndikud, Eestis oleksid nad vanuse järgi kaheksandas klassis ja mõistuse järgi umbes viiendas. Midagi tarka nad seal jõusaalis ei tee, jäävad oma kogukate Ameerika kehadega ainult tee peale ette ja ainukene harjutus, mida kutid sooritavad on 35kg kangiga rinnalt surumist teha. Proovivad kaks korda, mõlemad korrad jäävad kangi alla ja siis lihtsalt istuvad maha. Teevad oma lapsikuid nalju ja päris närvidele käivad. Viies tund on keemia, meid on seal 8, 11-12 klass. USA kool on ikka tõeline nali tegelikult, lõpuklassi keemias õpitakse seda, mida Eestis umbes seitsmendas klassis ehk põhimõtteliselt metallide ja mittemetallide liitmist. Klassis ei saa keegi sellest aru, kui mina täitsin töölehti umbes 1.5 koolitundi, siis neil läks nendega aega kuus tundi, lihtsalt istusin 4 keemia tundi ja mõtlesin, kui rumalad nad ikka on.
Pärast keemiat saame süüa ja söök on ka ikka USA koolis suhteliselt saast, mõnel päeval üllatab millegi kenaga, aga see on suhteliselt harv juhus. Kuuendas tunnis olen üksi, seitsmes tund on kümnenda klassi USA ajalugu, seal on meid keskmisest märksa rohkem ehk 11 peaks olema. Viimane tund on kodutöödeks ja seal olen koos 7. klassi lastega, päris õudne tegelikult.
Ehk keskmiselt olen tunnis koos viie õpilasega, juhul kui kõik koolis on. Võib ju öelda, et koolis õpitakse ja tulin vahetusõpilaseks ja hakka koolis õppima, aga USA-sse ei tulda tegelikult õppima ju, sest see kool on tõepoolest nii kerge ja mingit akadeemilist kasu sa sellest koolist ei saa, ainukene kasu on inglise keele oskus ja silmaringi laiendamine. Rääkides inglise keelest, siis ameeriklaste grammatika on tunduvalt kehvem, kui oli minu klassikaaslatel Eestis. Nad tõepoolest ei oska enda emakeelt ja ka kõik õpetajad ütlevad, et mul on märksa parem kirjalik inglise keel, kui poolel koolil, ühel päeval aitasin host-õde grammatikaga. Lisaks on nende sõnavara väga piiratud, LOL, MCM ja muid väljendeid oskavad, aga muu on ikka väga nõrk.

Teine miinus on, et siin ikka ei tehta mitte midagi. Olles veetnud siin üle 40 päeva, isegi omades koha suuruse kohta suhteliselt suurt sõprade ringi, siis põhimõtteliselt ainukesed kooli- ja spordivälised tegevused mida teinud olen, on korra bowlingu mängimine ja see XBOXi pidu, millest kirjutasin. Kolm nädalat on pardijahi hooaeg kestnud ja kohalikud pole nädalavahetustel muud tegevust veel leidnud. Reedel öösel või laupäeva hommikul minnakse jahile ja pühapäeva õhtupoolikul tullakse tagasi, tapetakse oma 40 parti nädalavahetusega ja elu on ilus. Et mina saaks jahile minna, tuleks saada mingisugune luba YFU-lt ja kui aus olla, siis pole väga jahil käimise inimene ka. Võib-olla ma kujutasin endale vahetusaastale minnes liialt ette, lõin oma peas ilusaid muinasjutte, et mis saama hakkab, aga kui ikkagi näed 9 kuud vaeva ja ajad raha kokku, kas siis tõesti tahad tegevusetult terve vaba aja kodus arvuti taga passid või lihtsalt üksi trenni teha, sest muud teha pole?Vaevalt, tahaks ikkagi seda vahetusaastat täielikult nautida, teha põnevaid asju ja näha maailma.

Postitus tuli kokkuvõttes küllaltki masendav välja vist ja võib-olla mõnele tundub, et ma ei oska hinnata asju, võib-olla, aga panin oma mõtted kirja ja niimoodi ma praegu tunnen. Kui loed vahetusõpilaste blogisid ja plaanid tulevikus vahetusõpilane olla, siis jumala eest, ma ei proovi sind sellest ideest loobuma panna, arvatavasti see aasta on üks parimaid su elu, aga samas, mulle tundub, et blogid muudavad kõike natukene ilusamaks, kui need tegelikult on ja on oht, et sa kujutad oma vahetusaastat teistmoodi ette kui see välja kujuneb, mina vähemalt kujutasin.
Ameeriklastele tuleb kõik punaselt ette öelda, taoliseid silte, mida tegelikult ei peaks eksisteerima on igal pool. Seega palun ära seisa.

Koolilõuna, see oli päris maitsev, aga tervislikkusest eriti ei huvituta. Tavaliselt on väike ja maitsetu see lõuna.
Marthen

2 kommentaari:

  1. oh sa vaesekene... ma ei taha midagi halvasti öelda ja tore kui sul perega kõik klapib jne, aga kas sa pole mõelnud pere vahetusest, et minna kuhugi mujale, kus äkki on rohkem inimesi vms...

    VastaKustuta
  2. Issand kui õudne toit ja sa väidad, et see on veel see parim, mida nad pakuvad....
    See on see koht, kus pead ise teadlikult looma enda võimalused... sport on +, saad mängida ja enda võimeid näidata. Kooli tugevaim külg pole kunagi õppimine olnud, isegi Eestis mitte - siin lihtsalt kästakse sul rohkem tuupida asju mida sul vaja pole :D

    VastaKustuta