Lehed

esmaspäev, 19. august 2013

Sain pere. Kool.

Nii, pere sain tegelikult vist juba 13. august teada. Telefon helises, tõusin üles, mul pole küll YFU number salvestatud, aga viimasel ajal palju kõnesid tehtud ja oli meeles. Võtsin kõne ootusärevalt vastu, kõne oli lühike, öeldi, et lõpuks on häid uudiseid ja mulle on PERE! Ameerika geograafia ei ole mul veel kõige tugevam ja kui öeldi, et elama hakkan Minnesotas küsisin, et kas kohe täitsa selles linnas (arvasin, et Minnesota on linn mitte osariik, MN pealinn on Minneapolis, kus elab vist umbes 300000-400000 inimest.) Igatahes vastuseks tuli, et hakkan elama kohas nimega Campbell, öeldi veel, et saadetakse meil täpsema infoga. Muutusin korraks kohe päris rõõmsaks, lõpuks ikkagi pere olemas. Kahjuks kümme minutit pärast kõne võtsin lahti võimsa otsingumootori nimega Google ja siis tuli korralik pauk.Vastuseks tuli, et kohas elab 150 inimest, MN pealinna autoga on umbes 3-4h sõit, 20 minuti kaugusel on paari tuhande inimesega asulad. Korralikult küsimusi jooksis kohe peast läbi. Kas ma seal kossu saan ikka edasi mängida, kas seal on veel mõni noor peale minu, jne? Tõenäoliselt ükski noor, ei näe vaeva selle nimel, et minna vahetusaastale ja elada külas, vähemalt mina küll mitte.

Igatahes avasin selle YFU meili ja tuli välja, et ma tegelikult isegi ei ela selles külas, vaid ühe miili kaugusel sellest, ehk mu lähimad naabrid on 1.6km kaugusel. Kindlasti olete filmidest näinud neid meeletult suuri põlde USA-s ja maanteid, mis neid poolitavad. Põhimõtteliselt sellises kohas on see maja.

Ma olin alguses ikka korralikult löödud, aga hakkasin perega suhtlema ja pere tundus väga tore, mõtlesin, et äkki see polegi nii hull ja äkki selles kohas on hoopis midagi erilist. Pere hakkas päris palju suhtlema ja mõne päevaga tundus, et võib isegi täiesti tore aasta tulla. Kõik oli tore, kuni mind üks päev uuesti reaalsusesse löödi, kui sain teada, mis valikainete vahel ma valida saan. Üks valikutest on traktori parandamise tund. Kui selline tund ikkagi on kooli õppekavas sees, siis saad aru küll, milline see koht on. Järgmised olid auto remont, puutöö, joonestamine ja kokandus. Inimesed, kes mind tunnevad, teavad, et mind absoluutselt ei huvita ükski neist tundidest, aga mõtlesin, et savi, õpin äkki vähemalt veidi paremini süüa tegema, seega valisin kokanduse.

Kool ise on Campbell-Tintah High School. 7-12 klassis õpib vist umbes 70 õpilast ja minu klassis peaks vist õppima 12 õpilast. Muud eriti koolist ei tea, aga tean, et spordivõistkonnad on neil teiste koolidega kokku pandud. Süsteem on selline, et sügisel mängitakse kohalikku jalgpalli, talvel korvpalli ja kevadel pesapalli. Erilist huvialade valikut vist seal koolis ei saa olla.

Pere on mul peaaegu samasugune kui Eestiski, kuueliikmeline, isa, ema, kaks poega ja kaks tütart.
Isal on oma firma, mingi põllumajandusega seotud asi. Ema on medõde. Perepojad on 17 ja 11. Vanem tegeleb nende kõikide spordialadega, aga kõige rohkem meeldib vist ameerika jalgpall. Teine poeg on vist täpselt samasugune. Tütred on 15 ja 9. Tegelevad vist ka spordiga, mängivad korvpalli ja võrkpalli. Pere käib pidevalt kalal ja jahil. Peaaegu kohe kui sinna jõuan, läheme perega treileriga kuhugi järve. Kalandus ja jahindus pole ka täpselt minu alad, aga eks näeb, kuidas see seal välja kujuneb. Tulevane kodu on suur, aga täpsemalt sellest veel ei tea, tean, et neil on kolm mootorsaani ja vanemal pojal on load ja vanemal tütrel hobune.

Lennuni enam eriti aega pole, umbes 32 tundi. Lendad kõigepealt Frankfurti, sealt Washingtoni, ööseks jääme sinna ja sealt lendan Minneapolisse. Lendan vist koos kaheksa tüdrukuga. Õnneks sai veel sõpradega ja perega korralikult koos oldud, seega minek on natukene kergem.

Pidin millegist veel kirjutama, aga läks vist meelest ära, ups. Selle postitusega läks kuidagi pikalt aega, aga ei viitsinud kuidagi ära lõpetada seda. Loodame, et järgmine postitus USA-st tuleb juba kiiremini ja kõik ei ole seal nii hull, kui ma ette endale kujutanud olen.

Marthen

4 kommentaari:

  1. Sellise backgroundi taustal kõlab jutt eriti masendavana, oleks aeg vist mingid põllupildid välja otsida haha:D Ei aga hoian pöialt, et vinge aasta tuleks ikkagi :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ei taha selliseid pilte googeldada, võib-olla teen enda põldudest sealt pildi ja lisan:D. Aga aitäh sulle! :)

      Kustuta
  2. "Üks valikutest on traktori parandamise tund."

    hahaahahaha. tervitused ja jõudu sulle norrast, kus ma elan 8 km lähimast suburbist, mis on veel oma poole tunni kaugusel päris külast. jee!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Jõudu sulle ka, meil maakatel seda vaja!

      Kustuta