Lehed

laupäev, 10. august 2013

Kes ma olen, kuhu ja miks ma lähen?

Tere!

Nii, esimene postitus, väga küll ei meeldi enda elu teistega jagada, aga proovime siis selle blogimisega hakkama saada. Eks näeb, kui tihedalt ja mida siia kirjutan, lubama ei hakka midagi.

Olen Marthen, 17-aastane mees(ei tahaks enda kohta enam poiss öelda) Raplast. Lõpetasin 2013.a kevadel Rapla ÜG 10. klassi. Ma olen sportlik inimene ja olen mänginud kümme aastat korvpalli. Korvpall oli ka üks põhjus, mis pani mind mõtlema, et miks mitte minna USA-sse vahetusõpilaseks, näha mõnda NBA mängu ja näha kuidas USA-s treenitakse. Lisaks korvpallile, on mind miski muu ka alati USA juures paelunud.

2012.a kevadel tuli selline mõte, et tahaks aastaks Rapla ja Eesti elust eemale saada ja läheks aastaks ära. Rääkisin sellest vanematele, aga see oli pigem selline, et oh-võiks-ju-minna-aga-ega-niikuinii-ei-lähe mõte. Sinnapaika see jäigi. Suvel ma selle peale ei mõelnud, aga sügisel sai mul suhteliselt kiiresti koolist siiber ja mõtlesin, et võiks ikkagi USA-s selle vaheaasta ära teha, näeks maailma, saaks uusi tutvusi ja muudaks ennast veidi. Hakkasin seda asja vaikselt ajama, aga jäin natukene hiljaks, sest YFU Eestile(vahetusaastat korraldav organisatsioon) YFU USA poolt eraldatud 10 kohta said enne täis. Õnneks oli lootust, et avanevad 5 lisakohta. Natukene aega läks mööda ja tuligi teade, et saadaval ongi 5 lisakohta, sain esimese nendest endale.

Ühtegi kuupäeva ega asja ma endale kirja ei ole pannud, aga vahetusaastaga hakkasin tegelema vist novembris. Käisin koolitusel, kus anti näpunäiteid kuidas sponsoritega suhelda ja enda vahetusaasta jaoks raha leida. Pärast seda hakkasingi sellega tegelema. Hiljem saadeti YFU-st rahvusvaheline fail, täpselt ei mäleta, aga äkki mingi 40-leheline ankeet, mille sa ära täidad ja mille abil sulle vahetusperet otsitakse. Ma olen ikka väga laisk inimene ja selle täitmisega läks mul lubamatult kaua aega, lihtsalt ei viitsinud nendelt arstidelt neid tõendeid ja asju võtta. Tehtud ma selle paari kuuga sain, aga tegin vist liiga kaua, sest äraminekuni peaks olema 10 päeva ja mul siiani PUUDUB VAHETUSPERE, kelle juures ma elama peaksin hakkama. Kui 15ndaks peret ei ole, siis tõenäoliselt lükkub lennukuupäev edasi. Loodan, et see pikk ootus tähendab ka, et tuleb normaalne pere, normaalses kohas(aasta soojas kliimas oleks ju mõnus).

Suvel pidi hakkama viisaga tegelema. Muidu pole viisat vaja, aga vahetusprogrammi jaoks on seda vaja. See nõudis jällegi korralikult ankeetide täitmist ja korduvalt kinnitamist, et ma ei taha tappa presidenti, et ma ei kavatse õhkida lennukeid, pole osalenud genotsiidis ja ei toeta pommirühmitusi. Lisaks ajale oli see ka äärmiselt kallis, viisale kokku läks äkki mingi 400€.

Esimese postituse kohta sai vist piisavalt pikk küll, vahetusaastale eelnevast vist enam palju kirjutada pole, praegu kell juba palju ja ei viitsi ka rohkem. Varsti kirjutan toetuste leidmisest ja äkki meenub midagi veel.

Igasugune tagasiside on oodatud, aga olen pehme poiss, seega ära väga kurjad ka olge.

Marthen








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar